07 Sep
07Sep

 לא פעם אני פוגש אנשים שמפנטזים על בית חלומותיהם, או שממתינים לשיפוץ חלומי של ביתם. בינתיים הם אמנם גרים בבית קבע, אבל כאילו חיים "על מזוודות" מתוך ציפייה לעתיד לבוא (על כך בפוסט אחר).

 בזמן ההמתנה הם צוברים חלומות ופנטזיות על פריטים וחפצים מסוימים מאד, שיהפכו את הבית העתידי שלהם למושלם. כיור שראו פעם במסעדה וסביבו ייבנה המטבח, ריצוף שראו אצל חברים של חברים פעם, חלונות מסוג מסויים שמייצרים בארצות הברית, גוון בלתי נשכח של צבע כלשהו. 

לעתים, השקעת אנרגיה מופרזת בהגשמת כל אחד מהחלומות בנפרד, מסתיימת בכך שמלאכת היצירה הופכת לדשדוש מתסכל במקום, להמתנה להתגשמות החלום, אפילו למלחמת התשה של ממש. עד שמשיגים את כל אחד מהפריטים בנפרד, כבר אין כח להמשיך והחדווה הופכת לסבל, שבסופו של דבר לא מאפשר להשלים את הפרויקט.  במקרה הגרוע אף יותר, אוסף החלומות והפריטים הנפרדים הופכים במציאות לקקופוניה של סגנונות אשר גם המונח ״סגנון אקלקטי״ לא יהיה מספיק רחב כדי להכיל. 

לכל אחד יש זכות לחלום... בית חדש, או מחודש. כמה מרגש להגיע לרגע בו החלום מתחיל להתממש. כמה נהדר להגיע אליו עם הוויז'ן האישי שלכם, עם הרצון לצבוע אותו בצבע הייחודי שלכם (תרתי משמע 🙂) התשוקה הזו היא מנוע מצויין להתקדמות.  אך מה עושים על מנת לא ליפול ל"מלכודת הפנטזיה בעיצוב הבית"? קודם כל - לזכור, בפארפראזה על האמירה של שארל דה גול,  ששוקי הפשפשים מלאים ברהיטים ופריטים ש"אין להם תחליף". 

שומרים על תנועה - אם אנחנו מזהים שאנחנו תקועים על בחירה ספציפית, כדאי שנעבור לאיזור, חדר או פריטים שבהם נוכל להתקדם ולהרגיש שאנחנו חזרה בתנועה. לאחר מכן נוכל לחזור לפרט שעליו "נתקענו" ולהתבונן בו מחדש. 

לעשות זום אאוט  - לחזור להסתכל על השלם ולתכנן אותו. ראשית, כי התמקדות יתר בפרטים עלולה לפגום בתכנון הכולל של החללים, של החלוקה ביניהם, של הגדרת הפונקציות וכדומה. שנית, בתוך השלם כל אחד מהפרטים נשאר חשוב, אך הוא חוזר למקומו הטבעי בתוך הקומפוזיציה הכללית.

לעשות זום אאוט נוסף - להיזכר במטרה "שלשמה התכנסנו". יצירה של קן עבורי, עבור משפחתי. לנסות לדמיין את החיים שנחיה בתוך החלל הזה. את ההתרחשות שתהיה בו (כולל הבלאגן… בבתים רבים הוא חלק מעורק החיים).  

שומרים כוחות - בהסתכלות קרה מזכירים לעצמנו שאנחנו צריכים לשמור כוחות להמשך התהליך ולא להתיש את עצמנו ואת סביבתנו, אחרת זה לא ייגמר טוב… לשמור כוחות לביצוע, לניהול בעלי המקצוע, להחלטות הנוספות שצריך לקבל בשטח.

מטפחים את חדוות היצירה - כן כן, בסך הכל עיצוב הבית הוא חלק מתהליך של צמיחה. אז כדאי שנזכיר לעצמנו שאפשר ורצוי גם ליהנות ממנו.

 ב ה צ ל ח ה.

 מוזמנים להתייעץ ולקבל הכוונה איציק גור 054-7730044 

קרדיט לצילום (מתוך הכתבה על הבית באקסנט, קישור בתגובה הראשונה) לצלמת האדריכלות המוכשרת (וגם המקסימה) נגה שחם פורת Noga Shacham Porat  noga.sp באינסטגראם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.